W poniedziałkowe popołudnie 8 kwietnia 2013 spotkaliśmy się w siedzibie Oddziału na drugiej części pokazu fotografii o tematyce kolejowej autorstwa przewodniczącego Krakowskiego Koła Kolejarzy, Kol. Andrzeja Mutki. Wśród zaproszonych gości pokaz obejrzeli Prezes Oddziału Kol. Mariusz Szałkowski, Wiceprezes Kol. Marek Błeszyński oraz Przewodniczący Klubu Miłośników Historii i Zabytków Techniki Kol. Jerzy Hydzik.
Pokaz rozpoczął się od obejrzenia zdjęć z przejazdu specjalnego pociągu prowadzonego parowozem Ty45-214 po kolei piaskowej Kopalni Piasku Kotlarnia.
Po nich obejrzeliśmy fotki z przejazdu ostatniego pociągu prowadzonego trakcją parową – parowozem Px48 – na Mławskiej Kolei Dojazdowej w lecie 1991 roku. Impreza nosiła nazwę „Pożegnanie pary – Mława 91”. Następnie przenieśliśmy się do roku 1993 i na Jędrzejowską Kolej Dojazdową. Tym razem była to inauguracja ruchu turystycznego obsługiwanego – a jakżeby inaczej – parowozem Px48 na odcinku Jędrzejów Wąski – Pińczów. Furorę wśród widzów wywołało zdjęcie ukazujące napełnianie tendra parowozu wodą za pomocą węża, którego drugi koniec podłączony był do … kranu umywalki w biurze dyżurnego ruchu stacji Pińczów.
Po kolejkach wąskotorowych ponownie przyszła kolej na tory normalne. Obejrzeliśmy zdjęcia parowozów Ok1, Ok22, Ty2 i TKt48 wśród przepięknych krajobrazów Wielkopolski końca lat 80-tych XX-go wieku, a następnie parowóz Ol49-100 przemierzający z pociągiem specjalnym linie kolejowe w okolicach Tarnobrzega i Stalowej Woli.
Obejrzeliśmy również parowóz Ty23 w stanie wymagającym remontu na terenie dawnej lokomotywowni Łazy, a będący obecnie eksponatem skansenu w Chabówce.
Na zakończenie drugiej części pokazu obejrzeliśmy kilka zdjęć ukazujących tabor nadal eksploatowany, jednakże wykonanych na przełomie lat 80-tych i 90-tych XX-go wieku. Wśród nich swoista ciekawostką było zdjęcie lokomotywy spalinowej ST44-966 na terenie lokomotywowni Łazy, która była tysięczną lokomotywą spalinową sprowadzoną do Polski z bratniego ZSRR.
Opracował Przewodniczący KKK