Oddział SITK w Krakowie od wielu lat kultywuje tradycję organizowania Jubileuszy dla naszych Seniorów, którzy nie bacząc na metrykę aktywnie uczestniczą w życiu Stowarzyszenia. Tegoroczny Jubileusz miał miejsce w dniu 6 listopada, Zarząd wraz z zaproszonymi gośćmi w sposób uroczysty świętował 80-te urodziny:
TMIR – Wrzesień / Październik 2019
Bryniarska Zofia, Daniel Klaudia: Analiza funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego podczas trwania remontu mostu im. Józefa Piłsudskiego w Nowym Sączu
Streszczenie: Inwestycje drogowe, zwłaszcza te związane z przebudową sieci ulic, stwarzają utrudnienia zarówno dla mieszkańców, jak i organizatorów publicznego transportu zbiorowego. Problem dotyczy nie tylko dróg o charakterze krajowym i wojewódzkim, ale także tych zlokalizowanych w mniejszych miastach. Remontowane obiekty mają często znaczący wpływ na funkcjonowanie ruchu drogowego i przemieszczenia pieszych lub rowerzystów. Dlatego w czasie trwania ich modernizacji należy odpowiednio zaplanować alternatywne trasy objazdów oraz zapewnić dogodną formę komunikacji zastępczej. W artykule omówiono funkcjonowanie komunikacji zastępczej w czasie trwania przebudowy mostu im. Józefa Piłsudskiego w Nowym Sączu.
NOWA KSIĄŻKA W OFERCIE WYDAWNICZEJ ODDZIAŁU SITK RP W KRAKOWIE
Uwarunkowania funkcjonowania przewoźników na rynku usług transportu drogowego
Wydanie drugie, poprawione, uzupełnione i rozszerzone
Praca zbiorowa pod redakcją Wiesława Starowicza
Wydawnictwo Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP Oddział w Krakowie, KRAKÓW 2019
Jest to monografia składająca się z dwóch części i suplementu zawierająca zbiór materiałów przygotowujących do egzaminu na certyfikat kompetencji zawodowych przewoźnika drogowego. W suplemencie zamieszczono przykłady zadań ogólnych i z zakresu czasu pracy kierowców oraz przykłady testów.
II Wyprawa Transportowa pn. „Wokół Krakowa”
W ostatni dzień sierpnia br. członkowie Oddziału SITK w Krakowie wraz z jego sympatykami wybrali się na II Wyprawę Transportowców po obiektach wokół Krakowa.
Wycieczka rozpoczęła się od wiaduktu w Mogilanach, którego budowa zakończyła się w 2011 r. Inwestorem tego obiektu jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Kraków, a Wykonawcą firma Mota-Engil Central Europe S.A.
TMIR – Sierpień 2019
Krystian Banet: Porównanie wpływu temperatury powietrza na funkcjonowanie miejskich wypożyczalni rowerowych w Krakowie i Nowym Jorku
Streszczenie: Obecnie ruch rowerowy w codziennych dojazdach ze względu na szereg korzyści staje się coraz bardziej popularny. Prócz zdrowotnych przynosi również korzyści społeczne, ekonomiczne i środowiskowe. Wśród czynników i barier rozwoju ruchu rowerowego wymienianych jest wiele czynników, w tym indywidualne, jak wiek czy płeć, ale również czynniki środowiskowe. Wśród nich wymienić można kwestię gęstości i jakości sieci dróg rowerowych, ale jednym z najczęściej wymienianych czynników środowiskowych, mających wpływ na ruch rowerowy są warunki meteorologiczne, zwłaszcza temperatura powietrza i opady. Jako, że danych o ruchu rowerowym nie da się łatwo pozyskać, postanowiono skupić się na systemie rowerów miejskich, z którego dane o liczbie wypożyczeń są stosunkowo łatwo dostępne.
II Wyprawa Transportowa – pn. „Wokół Krakowa”
Uprzejmie informujemy, iż Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP Oddział w Krakowie, Małopolska Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa wraz z Kołem SITK w Mota-Engil Central Europe S.A. organizuje w dniu 31 sierpnia br. dla Członków SITK oraz sympatyków:
II Wyprawę Transportową – pn. „Wokół Krakowa”
Prelekcja „PO KOLEI O KOLEI „Jak pomału konie stawały się mechaniczne”
W imieniu Krajowego Klubu Miłośników Historii i Zabytków Transportu SITK RP, zapraszamy na czwartą prelekcję z serii: „PO KOLEI O KOLEI '', która odbędzie się w siedzibie Oddziału SITK RP w Krakowie przy ulicy Siostrzanej nr 11, w dniu 10 września (wtorek) b.r. o godzinie 16:00.
TMIR – Lipiec 2019
Michał Małysz: Rola porannych połączeń kolejowych w kształtowaniu przestrzennej dostępności regionów
Streszczenie: Artykuł porusza zagadnienie efektywności porannych kolejowych połączeń dalekobieżnych, które pozwalają w łatwy sposób przemieszczać się między oddalonymi od siebie regionami. Szczególnie analizowanym przypadkiem w pracy jest dostępność regionów Polski z Wrocławia. W ciągu ostatnich pięciu lat zwiększyły się ogólne możliwości pociągów pasażerskich w zakresie przemieszczania się na dalekie odległości w coraz krótszym czasie. Kluczowe są jednak połączenia poranne, które docierają do regionów docelowych w godzinach południowych, pozwalając na korzystanie z dóbr i usług na miejscu już w dniu podróży. Przez ostatnie lata nastąpił rozwój tego typu połączeń, przez co możliwy stał się dojazd z zachodnich regionów Polski do obszarów pogranicznych Polski wschodniej w zaledwie kilka godzin.