W siedzibie naszego Oddziału posiadamy do wynajęcia pokój jednoosobowy, wolny od zaraz. Mieszkanie składa się z dwóch pokoi /w tym jeden pokój zajmuje pracująca Pani/, garderoby, wspólnej łazienki i kuchni oraz holu wejściowego. Mieszkanie jest częściowo umeblowane i posiada oddzielne wejście przez boczną klatkę schodową. Cena wynajmu wynosi 750 zł brutto za 1 miesiąc /ryczałt miesięczny/ i obejmuje wszystkie media Czytaj dalej
PRELEKCJA „LOKOMOTYWY”
W imieniu Krajowego Klubu Miłośników Historii i Zabytków Transportu zapraszamy na dwudziestą ósmą z kolei prelekcję:
„LOKOMOTYWY”
która odbędzie się w siedzibie Oddziału SITK RP w Krakowie przy ulicy Siostrzanej nr 11 w dniu 25 stycznia (poniedziałek) b. r. o godzinie 16.00.
Opatentowany w 1892 roku przez Charlesa L. Heislera parowóz należał podobnie jak lokomotywa Shaya do maszyn o nietypowym układzie napędowym. Przeniesienie napędu zrealizowano w nim za pomocą walu napędowego i przekładni zębatych
Prelegent – Kolega Jerzy Hydzik, w formie gawędy przedstawi Państwu budowane lokomotywy. W tej prezentacji zostaną przedstawione lokomotywy budowane na początku XX wieku.
Zgłoszenia prosimy nadsyłać do dnia 15 stycznia b.r. na adres Oddziału SITK RP. Szczegóły w nagłówku. Ilość miejsc ograniczona.
Serdecznie zapraszamy.
Boże Narodzenie 2015
Odnośnik
TMIR – Grudzień 2015
Maciej Kruszyna: Propozycja wprowadzenia odcinków podziemnych w transporcie zbiorowym Wrocławia
Streszczenie: Artykuł przedstawia autorską propozycję wprowadzenia odcinków podziemnych do systemu transportu zbiorowego Wrocławia. Przesłanką do takich planów jest potencjalny brak przepustowości istniejących tras w centrum wynikający z koncepcji rozwoju transportu szynowego miasta i aglomeracji. Oznacza to między innymi intensyfikację liczby linii oraz kursów. Wspomnianą koncepcję rozwoju, również sformułowaną przez autora niniejszej publikacji, cytuje się w artykule, opisując najważniejsze jej elementy w postaci liczby kursów na godzinę w kluczowych odcinkach sieci. Formułowane są dwa rozwiązania tunelowe, jedno dla kolei aglomeracyjnej dla połączenia dwóch dworców i przybliżenia linii do Starego Miasta, drugie dla linii tramwajowych łączących średnicowo osiedla zachodnie i północno-wschodnie.
Sprawozdanie z seminarium „Realizacja inwestycji drogowo-mostowych”
Seminarium pn. „Realizacja inwestycji drogowo-mostowych”, organizowane przez Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczypospolitej Polskiej Oddział w Krakowie, Koło Zakładowe SITK RP przy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie oraz Małopolską Okręgową Izbę Inżynierów Budownictwa w Krakowie, odbyło się w dniu 22 września 2015r. w sali konferencyjnej GDDKiA Oddział w Krakowie ul. Mogilska 25. W seminarium uczestniczyły 73 osoby, członkowie Oddziału SITK RP w Krakowie oraz przedstawiciele firm projektowych. Seminarium otworzyła i przywitała uczestników kol. Anna Reszczyk – przewodnicząca Koła SITK przy Oddziale GDDKIA w Krakowie.
XIV OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA NAUKOWO – TECHNICZNA NOWOCZESNE TECHNOLOGIE I SYSTEMY ZARZĄDZANIA W TRANSPORCIE SZYNOWYM
W dniach 09 ÷ 11 grudnia 2015 roku w Hotelu Mercure Kasprowy Zakopane odbyła się czternasta edycja Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Technicznej „Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym”.
Organizatorem konferencji było Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej Oddział w Krakowie przy udziale: Krajowej Sekcji Kolejowej SITK RP, Politechniki Krakowskiej – Katedry Infrastruktury Transportu Szynowego i Lotniczego, PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa w Krakowie.
TMIR – Listopad 2015
Jakub Zawieska, Krzysztof Skotak: Polityka transportu zrównoważonego w polskich miastach w kontekście jakości powietrza i emisji z sektora transportu cz. I
Streszczenie: Ograniczenie zanieczyszczenia środowiska naturalnego generowanego przez ludzką aktywność jest jednym z głównych wyzwań XXI wieku. Ze względu na wielkość emisji do atmosfery, do najbardziej istotnych należy sektor transportu. Koszty i zagrożenia związane z tymi emisjami są szczególnie wysokie w miastach i na terenach cechujących się wysoką gęstością zaludnienia. Celem poniższego artykułu jest analiza polityki transportowej wybranych miast w Polsce w latach 2000 – 2014 w kontekście redukcji emisji z sektora transportu i poprawy jakości powietrza. Artykuł prezentuje najważniejsze aspekty i możliwości działań na rzecz redukcji emisji z sektora transportu w ujęciu prowadzonej polityki transportowej oraz analizuje działania w tym zakresie prowadzone przez miasta objęte badaniem na tle zmian jakości powietrza.
Sprawozdanie z wyjazdu technicznego Inwestycje drogowo-mostowe na drogach krajowych Małopolski
W dniu 8 października br. Oddział SITK w Krakowie Koło w GDDKiA Oddział w Krakowie oraz Małopolska Okręgowa Izba Inżynierów Budownictwa w Krakowie zorganizowały wyjazd techniczny nt: Inwestycje drogowo-mostowe na drogach krajowych Małopolski.
O godzinie 9.30 grupa 16 uczestników wyjechała autokarem z ul Mogilskiej 25, gdzie mieści się siedziba GDDKiA. Pierwszym miejscem, do którego udali się uczestnicy było biuro budowy drogi ekspresowej S-7 na terenie miasta Krakowa (tzw. trasy nowohuckiej) – odcinek od Węzła Drogowego Rybitwy (Christo Botewa) do Węzła Drogowego Igołomska wraz z przeprawą mostową przez rzekę Wisłę. W trakcie spotkania kierownik budowy przekazał informację na temat projektu i budowy trasy S-7.